Desery na depresję to kolejna odsłona Kryzysowej Książki Kucharskiej. Tym razem skupiam się na deserach, które w czasie depresji ekonomicznej pozwolą nam osłodzić trochę życie. Przepisy będę umieszczał trochę rzadziej, bo co za dużo to nie zdrowo :), ale zachęcam do regularnego sprawdzania.

wtorek, 24 czerwca 2014

Lemoniada chabrowa

Chabry to, niegdyś pospolity, ostatnio mniej, polny chwast o wyróżniającym się na tle zboża kolorze. Barwniki w nich zawarte udzielają się tak bardzo, że barwią nam płyny, niestety nie w takim stopniu jak byśmy tego chcieli, no ale zawsze. O trudności odwzorowania takiego koloru za pomocą naturalnych składników przekonali się już producenci słynnych gumowych miśków. W każdym razie kolor też ciekawy, który można trochę poprawić innymi zdobyczami. Ja użyłem chabrów, płatków róży i jagód które znalazłem wracając z mistrzostw grillowania, o których pisałem tutaj :)

Składniki:
- 0,5 l wody
- 2 garście kwiatostanów chabrowych
- kilka płatków dzikiej róży
- łyżka jagód
- pół cytryny
- cukier

Wykonanie:
Wszystkie kwiaty gotujemy w wodzie. Dodajemy rozdrobnione jagody. Studzimy, wyciskamy sok z cytryny i słodzimy do smaku. Przelewamy przez sito i przelewamy do jakiejś poręcznej butelki, która nam się przyda podczas wędrówek :)
Letnie Orzeźwienie 2014Jak ugasić pragnienie?Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dniLato w pełni!

jak ugasić pragnienie? Organizator: Katarzyna

4 komentarze:

  1. A ja myślałam, że są trujące - jak widać mam dużo do nauki jeżeli chodzi o wykorzystanie kwiatów w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe :)
    Ja z chabrów robiłam tylko wianki ;)

    OdpowiedzUsuń