Desery na depresję to kolejna odsłona Kryzysowej Książki Kucharskiej. Tym razem skupiam się na deserach, które w czasie depresji ekonomicznej pozwolą nam osłodzić trochę życie. Przepisy będę umieszczał trochę rzadziej, bo co za dużo to nie zdrowo :), ale zachęcam do regularnego sprawdzania.

sobota, 27 października 2012

Legumina z chałki

Kolejny wyjazd służbowy nie zainspirował mnie do niczego :) Próbowałem dwóch wypieków, które wydały mi się atrakcyjne, głównie ze względu na to, ze widziałem je pierwszy raz. Kupiłem je w stoisku znajdującym się w podziemiach. Pierwszy to "wisienka". Wyglądało to jak klasyczne połączenie wiśni i czekolady, jednakże "czekoladowa" (w dużym cudzysłowie) była tylko polewa, a pod nią ciasto francuskie z dżemem wiśniowym. Szału nie było, ale ujdzie. Natomiast drugie mające nazwę na "P", a która nie utknęła mi w pamięci zaciekawiło mnie nieco bardziej, gdyż miało najwyższą cenę no i ciekawą nazwę. Tym większe moje zdumienie kiedy okazało się, ze to spirala z ciasta francuskiego z zaschniętym syropem :) Typowy przerost formy nad treścią. Nic dziwnego, ze tyle jedzenia napływa tam w słoikach :) Z powodu braku inspiracji, zainspirowała mnie chałka, o której wiele można powiedzieć ale nie to, że była świeża :)

Składniki:
- chałka
- mleko
- cukier wanilinowy

Przy okazji chciałbym poinformować, że wizart i jej drobne cwaniaczki i ich drobne ciasteczka wygrała nagrodę w konkursie Kinowe inspiracje Nagroda dziś została wysłana do zwyciężczyni :)


Wykonanie:
Chałkę namoczyć w mleku i ułożyć w brytfance. Posypać cukrem wanilinowym i zapiec w piekarniku.


3 komentarze:

  1. Smakiem mojego dzieciństwa była bułka tudzież chałka zalana ciepłym mlekiem i posypana cukrem, jednak nigdy jej w ten sposób nie zapiekałam. Jestem ciekawa jej smaku więc chętnie wypróbuję twój przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Baaaardzo fajne :) znalazłam googlując co zrobić z chałką

    OdpowiedzUsuń