Desery na depresję to kolejna odsłona Kryzysowej Książki Kucharskiej. Tym razem skupiam się na deserach, które w czasie depresji ekonomicznej pozwolą nam osłodzić trochę życie. Przepisy będę umieszczał trochę rzadziej, bo co za dużo to nie zdrowo :), ale zachęcam do regularnego sprawdzania.

sobota, 20 listopada 2021

Krówka z masła orzechowego

Korzystając z możliwości jakie daje mi tłumaczenie kontekstowe pozwoliłem sobie na nadanie takiej polskiej nazwy. Oryginalnie jest to peanut butter fudge - rodzaj amerykańskich słodyczy, którym najbliżej właśnie do naszej "krówki".
Dziś jest właśnie dzień krówki orzechowej, dlatego postanowiłem ją przygotować w wersji nieco zdrowszej, łudząc się naiwnie, że skoro dałem mniej cukru i zdrowe orzechy, to mieszanina margaryny z cukrem będzie prawie "fit" :)
Wiem, że masło orzechowe jest drogie, ale bardzo tanio można je wykonać samemu. Po prostu trzeba zblendować orzeszki, przy czym zachęcam do eksperymentowania nie tylko z ziemnymi, a na przykład z włoskimi, na które był urodzaj w tym roku.

Składniki:
- margaryna
- masło orzechowe
- cukier puder


Wykonanie:
Miksujemy razem 1 część masła orzechowego, 1 część margaryny i trochę cukru pudru, przy czym oryginalnie sypie się ok 3-4 części, ale serio, nie bądźcie jak Saba i nie idźcie tą drogą :) Ja dałem 5 łyżek na 3/4 kostki margaryny :) Może nie jest takie trwałe, ale jest tak puszyste, że pomimo późnej pory nie mogłem się powstrzymać z jedzeniem :) Raczej nadaje się jako deser niż jako cukierek, ale sorry, geografii smaku nie oszukasz i nie mogłem znieść aż takiej ilości cukru. Natomiast obiecuję, że kiedyś zrobię oryginał :)
Wykładamy foremkę papierem i na to dajemy tą masę. Wszystko wkładamy do lodówki i jak nam stężeje to kroimy w kostki. Przechowujemy w lodówce.

1 komentarz:

  1. Ciekawy przepis na krówkę, która na tym genialnym talerzu wygląda bardzo niepozornie;)

    OdpowiedzUsuń